J

beleef je muziek
nog beter !

Koninklijke Stadsharmonie Roeselare

In de Harmonie wordt er wekelijks gerepeteerd aan concertwerken. Dirigent Jitse Coopman begeleidt hen hierin.

Wij zijn met een 50-tal muzikanten, van verschillende leeftijden, die zich wekelijks inzetten. Na een intense repetitie wordt er gezellig bijgekletst in de bar.

Naast onze jaarlijkse concerten in ‘CC De Spil’, verzorgt de harmonie ook stapoptredens in Roeselare met begeleiding van het percussie-ensemble.

Voor wie?

Ervaren muzikanten

Wat?

Samen musiceren en muziekstukken leren afwerken.

Wanneer?

Iedere vrijdagavond van 20.15u. tot 22u.

Waar?

Zaal  Gudrun, Cichoreistraat 31, Roeselare

De Koninklijke Stadsharmonie Roeselare staat sinds 2020 onder leiding van Jitse Coopman.

Jitse Coopman zette haar eerste muzikale stappen in de Stedelijke Academie voor muziek en woord in Izegem. Haar saxofoonstudie rondde zij af met grootste onderscheiding. Daarnaast volgde zij gedurende enkele jaren nog piano, harmonie en dictie. Daarna studeerde Jitse saxofoon bij Nadine Bal (Leuven) en bij Norbert Nozy (Brussel). Zij behaalde er het masterdiploma saxofoon.

Ze won de eerste prijs van de wedstrijd “Axion-Classics” in 2005 en werd laureaat van het “Concours pour Jeunes Saxophonistes” in de superieure afdeling in 2007.

Jitse speelt freelance mee in het “ESE.BE” (European Saxophone Ensemble, België), het “Brussels Philharmonic”, de “Vlaamse Opera” en het “Hageland Wind Orchestra”.

In 2009 richtte zij samen met 3 andere jonge saxofonisten het CeDeL saxofoonkwartet op. Zij wonnen het “Concours pour Jeunes Saxophonistes” (2009) in Dinant, de “International Saxophone Quartet Contest” (2011) in Madrid en waren laureaat van de wedstrijd “Supernova” (2013).

Jitse is als leerkracht saxofoon verbonden aan de Academie van Izegem.